Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes

Własny biznes

Data publikacji 17 października 2019

Zakładanie firmy to ogromne wyzwanie dla początkującego biznesmena. Wiele osób zastanawia się, od czego należy zacząć zakładanie własnej działalności. Przydatne artykuły, stworzone przez cenionych specjalistów znaleźć można na portalach internetowych. W tym celu wystarczy w okno wyszukiwarki wpisać krótkie hasło, na przykład pierwszy własny biznes jak zacząć lub zakładanie własnej działalności gospodarczej krok po kroku.

Określenie profilu firmy

Przede wszystkim na samym początku należy dokładnie określić profil swojej firmy. Aby dowiedzieć się na jakie usługi i produkty jest największe zapotrzebowanie warto wykonać analizę rynku.Taka analiza podpowie, jaki biznes ma szansę na rozwój. Analizę można stworzyć w internecie, na popularnym portalu społecznościowym. Niezwykle ważnym elementem jest wybór odpowiedniego biura rachunkowego. Profesjonalna i doświadczona księgowa pomoże dopełnić wszystkich formalności.

Księgowa co miesiąc wystawia odpowiednie druki do płatności, porządkuje dokumentację oraz oblicza wypłaty dla pracowników. Alternatywą dla stacjonarnego biura rachunkowego jest księgowość internetowa. Specjalistyczne oprogramowanie pozwala wystawiać faktury, sporządzać umowy i okresowe zestawienia. Takie rozwiązanie jest również dużo tańsze.Zakładanie własnej firmy wcale nie jest skomplikowane. Wiele dokumentów można złożyć przez Internet, bez wychodzenia z domu.

Zakładanie firmy przez Internet

W pierwszym kroku na portalu CEIDG należy złożyć odpowiedni wniosek. W formularzu konieczne jest zamieszczenie podstawowych informacji, jak na przykład zakres działalności, dane właściciela firmy, adres siedziby firmy oraz dane osoby, która zajmuje się księgowością.Odpowiednie druki należy złożyć również w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych oraz w pobliskim Urzędzie Skarbowym. Do ubezpieczenia zdrowotnego można zgłosić członka najbliższej rodziny. W tym celu konieczne jest złożenie dodatkowego dokumentu.W następnym kroku należy zadbać o odpowiednią reklamę swojej firmy, aby stała się ona rozpoznawalna. Podstawową formą reklamy są ulotki i wizytówki, które potencjalnym klientom przedstawią zakres usług firmy.

Pieczątka nie jest obowiązkowa, ale ułatwia wiele spraw dlatego warto w nią zainwestować. Firmową pieczątkę można zamówić w pobliskiej agencji reklamowej lub w księgarni. Koszt wynosi kilkadziesiąt złotych. Na pieczątce należy umieścić podstawowe informacje, między innymi NIP, REGON, nazwę firmy, dokładny adres siedziby firmy, numer telefonu kontaktowego oraz adres mailowy. Pieczątka ułatwia również podpisywanie umów i faktur.

Redakcja abinvesting.pl

Jesteśmy redakcją poświęcona finansom, biznesowi i rozwojowi osobistemu. Dzielimy się z Wami praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania finansami, rozwijania umiejętności biznesowych oraz budowania pozytywnych nawyków i relacji.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?