Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Jak w małej firmie wybrać kuriera

Jak w małej firmie wybrać kuriera?

Data publikacji 4 września 2022


Planujesz prowadzić sprzedaż wysyłkową w małej firmie? Potrzebujesz kuriera, który szybko i bezpiecznie dostarczy zamówienia kupującym. Musisz jednak wiedzieć, na co należy zwrócić uwagę, by upewnić się, że dany przewoźnik jest godny zaufania i nie zawiedzie oczekiwań Twoich i Twoich klientów. Jakiego kuriera wybrać dla małej firmy? Czym powinny się charakteryzować profesjonalne przesyłki kurierskie?

Dlaczego jakość przesyłki kurierskiej ma znaczenie?

Dobór usług dla małej firmy nie jest łatwy. Przedsiębiorcy decydujący się na taką działalność zwykle dysponują dość ograniczonym budżetem. W dodatku niewielka liczba klientów takich podmiotów utrudnia pomyślne negocjacje z dostawcami usług. Chcąc skutecznie działać na rynku i rozwijać swoją działalność, przedsiębiorca musi umieć umiejętnie balansować między oszczędnością a wybieraniem usług wysokiej jakości.

Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ przesadna oszczędność może przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego. Jeśli firma zdecyduje się na usługi tanie, lecz wątpliwej jakości, nie może liczyć na zbyt dobre efekty w zakresie wykonywania danej usługi. Wówczas musi mierzyć się z kosztami naprawiania popełnionych przez dostawcę błędów i niedopatrzeń. Problematyczny przebieg procesu zakupowego może także odstraszyć klientów i całkiem zniechęcić ich do dalszego korzystania z usług firmy.

Osoby zamawiające towary z dostawą kurierem zwracają uwagę na to, jak ona przebiega. Cenią sobie dobry kontakt z kurierem, możliwość uzyskania pomocy w każdej chwili czy bogatą gamę dodatkowych usług (na przykład weekendowe doręczenia lub odbiór w punkcie paczkowym). Współpraca z odpowiedzialnym przewoźnikiem to wygoda również dla przedsiębiorcy – wysyłka paczki jest szybsza, a wygenerowanie zlecenia odbioru jest możliwe o dowolnej porze.

Usługi kurierskie dla firm – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Zanim przedsiębiorca zdecyduje się nawiązać współpracę z przewoźnikiem, musi upewnić się, czy dana firma kurierska na pewno spełnia jego wymagania. Dotyczy to zarówno proponowanej oferty, jak i dostępnego zakresu usług. Na co dokładnie należy zwrócić uwagę, by zapewnić swojej firmie brak problemów podczas wysyłki paczek z zamówieniami do klientów?

Jakiego kuriera wybrać? Dopasuj typ przesyłki kurierskiej do potrzeb biznesu

Usługi oferowane przez firmy kurierskie podzielić można przede wszystkim na przesyłki krajowe i zagraniczne. Jeżeli chcesz podbijać rynki w Niemczech, Hiszpanii lub w Wielkiej Brytanii, potrzebujesz dostawcy, który szybko i bez problemów obsłuży zagranicznych klientów i dostarczy im przesyłkę w ciągu maksymalnie kilku dni. Zarówno odbiór, jak i wysyłka paczki zagranicznej powinny być maksymalnie proste i uwzględniać wyłącznie niezbędne formalności.

Poszukujesz firm kurierskich, które dostarczą przesyłki paletowe? Sprawdź, czy interesujący Cię przewoźnik na pewno świadczy taką usługę. Zanim zdecydujesz się nawiązać współpracę z danym podmiotem, zapoznaj się z ustalonymi przez niego maksymalnymi wymiarami i wagą paczek. Jest to niezwykle ważne – nawet nieznaczne przekroczenie którejkolwiek z tych wartości może wiązać się z koniecznością dopłaty. Dokładnie zmierz i zważ więc przedmioty, które masz zamiar wysyłać.

Jaki kurier dla małej firmy? Cechy odpowiedniego przewoźnika

By dobrze wybrać firmę kurierską, warto zapoznać się z opiniami konsumentów. Duża liczba zadowolonych klientów to wysokie prawdopodobieństwo, że dostawa powiedzie się, a zamówienie dotrze do kupującego szybko i bezpiecznie. Należy przy tym pamiętać, że konsumenci chętniej wybierają rozpoznawalne na rynku marki. Jeżeli więc poszukujesz firmy kurierskiej dla sklepu internetowego, warto postawić na doświadczonych, od lat obecnych na polskim rynku przewoźników, takich jak DHL.

Wybierając kuriera dla swojej działalności, sprawdź również, czy dana firma kurierska oferuje bogaty pakiet bezpłatnych lub niedrogich przydatnych usług dodatkowych (np. potwierdzenie doręczenia przesyłki w formie elektronicznej, dostawa do punktu paczkowego czy doręczenie do sąsiada). Wiele możliwości w tym zakresie pozwoli Ci łatwiej dopasować proces wysyłkowy do potrzeb klientów, co z pewnością korzystnie wpłynie na ich doświadczenia zakupowe. Więcej informacji na temat tego, jak dobrać kuriera dla małej firmy, znajdziesz na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-ciebie/blog/mala-firma-jakiego-kuriera-wybrac.html.

Redakcja abinvesting.pl

Jesteśmy redakcją poświęcona finansom, biznesowi i rozwojowi osobistemu. Dzielimy się z Wami praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania finansami, rozwijania umiejętności biznesowych oraz budowania pozytywnych nawyków i relacji.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?