Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes

5 zalet przesyłania paczek point-to-point

Data publikacji 26 czerwca 2020

Wysyłki paczek point-to-point stanowią coraz bardziej interesującą alternatywę dla tradycyjnych usług kurierskich. Z pewnością nigdy ich nie zastąpią, ale mają swoje unikalne zalety. Oto pięć najważniejszych.

Elastyczność wobec przewoźnika

Nadając paczkę w systemie point-to-point użytkownik nie jest uzależniony od kuriera. Nie musi oczekiwać w domu na jego przybycie. To ogromna wygoda, zwłaszcza w przypadku osób prowadzących aktywny tryb życia i spędzających wiele czasu poza domem.

Oszczędność czasu

Czas jest na wagę złota, a nadawanie paczki w punkcie pomaga w jego oszczędzaniu. Czynność tę można wykonać niejako przy okazji, na przykład wychodząc na zakupy, do pracy, na spacer czy do urzędu. Z tych samych zalet korzystają zresztą odbiorcy przesyłek, którzy nie są zmuszeni do oczekiwania na przybycie kuriera i mogą odebrać swoją przesyłkę praktycznie w dowolnym momencie. W przypadku paczkomatów – nawet w środku nocy.

To się naprawdę opłaca

Nie ma wątpliwości, że model point-to-point jest bardzo atrakcyjny cenowo w stosunku do tradycyjnych usług kurierskich. Wystarczy spojrzeć na przykładowy cennik InPost, aby się o tym przekonać: https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/inpost. Firmy kurierskie, oferujące taką usługę, mogą pozwolić sobie na zatrudnienie mniejszej liczby pracowników i utrzymywanie mniejszej floty pojazdów, co ogranicza koszty i korzystnie odbija się na cenach. Użytkownicy korzystający z tego modelu regularnie mogą liczyć na jeszcze niższe stawki, jeśli wybiorą dobrego brokera kurierskiego, na przykład Sendit.

Formalności ograniczone do minimum

Nadawanie paczki w punkcie pozwala ograniczać formalności do minimum. Wszystko da się załatwić online, więc nie trzeba wypełniać papierowego formularza jak przy tradycyjnych usługach pocztowych. Wystarczy wydrukować wygenerowany list przewozowy i zabrać go ze sobą do punktu nadawczego.

Coraz więcej punktów oferujących tę usługę

Atutem modelu point-to-point jest stale rosnąca liczba punktów, w których można nadawać przesyłki. Obecnie dokonujemy tego nie tylko na poczcie i w paczkomatach, ale także w kioskach, sklepach osiedlowych i na stacjach benzynowych. Wiele wskazuje na to, że tego typu usługi kurierskie w przyszłości staną się jeszcze bardziej popularne, a być może i tańsze.

Redakcja abinvesting.pl

Jesteśmy redakcją poświęcona finansom, biznesowi i rozwojowi osobistemu. Dzielimy się z Wami praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania finansami, rozwijania umiejętności biznesowych oraz budowania pozytywnych nawyków i relacji.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?