Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes

Nazwa firmy – jak ją wymyślić?

Data publikacji 5 października 2019

Gdy mamy pomysł na rozkręcenie interesu i cały biznesplan jest w porządku, często borykamy się z wymyśleniem nazwy dla naszej firmy. Jak wymyślić nazwę firmy ? Właściwie wydaje się to całkiem łatwe, zwłaszcza że przecież wiemy czym będziemy się zajmować. Niektórzy nazwę firmy mają już dawno wymyśloną. Ale oczywiście czasem może to sprawiać kłopot. Wymyśliliśmy na przykład świetną nazwę i już lecimy z tym do urzędu, a tam się okazuje, że nazwa taka jest już zarezerwowana.

Jak stworzyć nazwę firmy?

Biznes i ekonomia to grunt, na którym należy się ostrożnie poruszać i jeżeli nawet nie mamy chwytliwej nazwy, to może być ciężko. Często właściciele firm posiłkują się nazwą brzmiącą z angielska. Jest to trafny pomysł wtedy, jeśli nasza działalność będzie wypływać na szersze wody i mamy ochotę zawojować nieco świata. Jednak gdy firma nasza ma zamiar działać jedynie w kraju /naszym/ wówczas nazwa musi być nośna dla krajowego klienta. Spotykamy nazwy, w których zawarte jest nazwisko szefa firmy i jakiś dodatek w postaci wyrazu określającego jej charakter.

Należy jednak pamiętać o tym, że mamy różne nazwiska i czasem może ono zabrzmieć śmiesznie lub niepoważnie. Również często widzimy nazwę, która jest skrótem mówiącym o specyfice firmy. Jest to oczywiście jakiś pomysł, ale może on nie mówić czegokolwiek o naszej działalności. Owszem, gdy ktoś szuka konkretnych firm w internecie, to oczywiście natknie się i na naszą. Jednak gdy na naszym samochodzie jest wyłącznie skrót i numer telefonu, to nie wiadomo o co chodzi.

Porady odnośnie nazwy przedsiębiorstwa

Istnieje również przekonanie, że im zabawniejsza nazwa, tym powodzenie większe. No – zależy czym się zajmujemy. Nazwa może być na przykład sloganem lub znanym cytatem lekko zmodyfikowanym. Nazwa powinna być nie za długa i konkretna. Jeżeli jednak strasznie ciężko nam wymyślić nazwę, wówczas możemy złożyć zlecenie na nazwę firmy. Odpowiednia jednostka gospodarcza, która tym się właśnie zajmuje — przyjdzie nam z pomocą. Oprócz nazwy dostaniemy również projekt odpowiedniego jej wizerunku. Specjaliści, którzy się tym zajmują spokojnie sobie z tym poradzą. Mają oni już na swym koncie setki nazw. Skoro sami nie możemy sobie z tym poradzić — zaufajmy fachowcom.

Nazwa musi jasno określać specyfikę firmy. Nie ma co bawić się w wyrazowe łamańce. Chyba że firma ma charakter kulturalnorozrywkowy. Wówczas nazwa może być intrygująca lub nawet zaskakująca. Oczywiście, jeśli nie zależy nam na nazwie firmy, bo wiemy, że i tak firma poradzi sobie znakomicie, to możemy sprawę zbagatelizować. Jednak dobra nazwa firmy to ważny element naszego wizerunku.

Redakcja abinvesting.pl

Jesteśmy redakcją poświęcona finansom, biznesowi i rozwojowi osobistemu. Dzielimy się z Wami praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania finansami, rozwijania umiejętności biznesowych oraz budowania pozytywnych nawyków i relacji.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?